Yhdessä yritysten puolesta
29.05.2020 14:00 - 15:20

WEBINAARI: Yritysjärjestelyt ja liiketoiminnan saneeraaminen COVID-19 -tilanteessa

Webinaari

COVID-19 vaikuttaa globaalisti ja valtakunnallisesti kaikkien yritysten liiketoimintaan ennen näkemättömällä tavalla. Tilanteeseen sopeutuminen edellyttää tilanne- ja riskiarviota myös hallituksen jäseniltä, jotta yritykset voivat tehdä nopeita toimia niin yritysten sopimusympäristössä kuin yritysten rakenteessakin mukaan lukien yrityskaupat ja divestoinnit, yrityksen konsernirakenteet ja sen uudelleenjärjestelyt.

Eversheds Asianajotoimisto on valmistellut kauppakamarin jäsenille webinaarina toteutettavan tietopaketin yritysten reagoimisesta poikkeuksellisiin oloihin, jotka COVID-19 on aiheuttanut teeman osalta yrityskenttään ja niiden toimintaympäristöön sekä kriisin aikana, että kriisin jälkeen.

Webinaarissa käydään läpi avainhavaintoja, joita COVID-19 -kriisi aiheuttaa yrityksissä otsikon teemojen osalta. Erityinen huomio asetetaan hallituksen roolin lisäksi nopealle yrityksen uudelleenjärjestelylle ja yrityskauppapotentiaalille, joka voi olla monelle yritykselle ajankohtainen COVID-19 -tilanteessa.

Ohjelma

COVID-19 ja sen välittömät vaikutukset transaktiotilanteissa

  • markkinatilanne ja sen vaikutukset yritysjärjestelyihin
  • mitä kauppaneuvotteluissa post-COVID-19 voi odottaa?
  • hallituksen rooli ja toiminta kriisitilanteessa


Yrityksen uudelleenjärjestely kriisitilanteessa

  • havaintomme vallitsevasta tilanteesta ja näkymästä
  • yrityksen lyhyen ja pitkän tähtäimen maksukyvyn arviointi COVID-19 -tilanteessa
  • saneerausmenettely ja vapaaehtoiset velkajärjestelyt – oikean strategian valinta ja prosessit


Asiantuntijoina webinaarissa ovat Eversheds Asianajotoimiston osakkaat Vesa Turkki ja Antti Husa sekä Senior Advisor Antti Liimatainen.

Jäsenhinta 120 € + alv, normaali hinta 190 € +alv.

Ilmoittautuminen viimeistään 28.5.2020.

Luonut: Paula Ahokanto | Viimeksi muokattu: 12.05.2020 15:54