Yhdessä yritysten puolesta
20.11.2018 08:45 - 15:00

Remburssi viejän työkalupakissa

LAHTI, Scandic Lahti, Vesijärvenkatu 1

Hyvin varusteltu työkalupakki auttaa kansainvälistymään. Remburssi on yksi kansainvälisen kaupan tärkeimmistä maksutavoista. Se on turvallinen ja monikäyttöinen maksutapa niin tavara- kuin projektikaupassakin. Remburssi on ostajan avaama, mutta myyjän on syytä tietää minkälaisin ehdoin raha ja tavara liikkuvat. Tämä koulutus tarjoaa yrityslähtöisen käytännön näkökulman siihen, miten yhdistetään ostajan vaatimukset ja myyjän toiveet remburssissa.

Koulutus soveltuu sekä myyjille, projektipäälliköille että yrityksessä vientipapereiden ja remburssilaskutuksen kanssa tuskaileville. Koulutus soveltuu erityisesti yrityksille, jotka aloittelevat remburssikauppaa tai ovat sitä jo jonkin aikaa tehneet ja huomanneet, että joitakin remburssiehtoja on helpompi toteuttaa kuin toisia.

Asiantuntijana toimii FM, remburssi- ja laivausdokumentaatioasiantuntija Kirsti Turkia, Yrityskonsultointi Turkia Ky. Turkialla on laaja käytännön kokemus remburssien käytöstä niin projektiviennissä kuin tavaraviennissäkin ja hän on työskennellyt lähes 30 vuotta kansainvälisessä suuryrityksessä remburssi- ja laivausasiakirjojen parissa.

’Sain paljon hyvää tietoa remburssista ja se oli varsinkin hyödyllistä myynnille, että osaa jatkossa välttää paremmin mahdollisia sudenkuoppia’

Sisältö

1.   Maksuehtona remburssi

  • Mitä pitäisi ottaa huomioon sopimusneuvotteluissa
  • Toimitusprojektin suunnittelu
  • Incoterms 2010 -toimitusehdot ja remburssi
  • Erilaisia remburssin käyttötapoja

2.   Laivausdokumentit

  • Yleisimmät remburssin vaatimat dokumentit
  • Ongelmalliset dokumentit
  • Asiakas ja pankki tyytyväisiksi samoilla dokumenteilla

3.   Remburssi maailmalla

  • Samat säännöt – monta näkemystä

4.   Keskustelua ja pohdintoja

  • Porinatuokioita pitkin matkaa

aamiainen, lounas n. 11.30 ja iltapäiväkahvit n. 13.30

Ilmoittautuminen viimeistään tiistaina 13.11.2018.

Lisätietoja: koulutuspäällikkö Paula Ahokanto, p. 040 455 5617 tai paula.ahokanto(at)hamechamber.fi

Osallistumismaksu: Jäsenetuhinta 339 euroa/henkilö + alv 24% ja normaalihinta 459 euroa/henkilö + alv 24%. Osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen. Maksu sisältää kirjallisen materiaalin ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot: Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tehdystä peruutuksesta perimme puolet osallistumismaksusta. Kaksi päivää ennen tilaisuutta ja sen jälkeen tehdystä peruutuksesta perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Mikäli koulutukseen ilmoitettu henkilö on estynyt, voi hänen tilalleen tulla organisaatiosta toinen henkilö.

Luonut: Paula Ahokanto | Viimeksi muokattu: 10.07.2018 09:53