Yhdessä yritysten puolesta
19.08.2015 16:00

Hämeenlinnan Kasvupolku huipentui voittajien valintaan

Voiton vei kitaranvahvistimia ja efektipedaaleja valmistava Mad Professor Amplification Ltd. Kunniamaininnan sai liiketoiminnan hallintajärjestelmiä toteuttava Sosho Oy.

Keskiviikkona 19.8. huipentui Hämeenlinnan Kasvupolku. Mukana olleiden viidentoista yrityksen kasvusuunnitelmia on kevään aikana sparrattu kymmenien asiantuntijoiden voimin. Voittajan valinta ei ollut läpihuutojuttu, vaan tuomaristo keskusteli valinnoista perusteellisesti. Päätöksiin vaikuttivat myös yrityksiä sparranneiden asiantuntijoiden kommentit. Liiketoimintapotentiaali sekä uudenlainen ajattelu kasvusuunnitelmassa ja yrityksen toiminnassa painottuivat valinnoissa.

Tuomaristossa voittajia olivat valitsemassa Juha Kalliokoski Kamux Oy:stä, Heikki Korhonen Linnan Kehityksestä, Juha Haukka Hämeen Yrittäjistä, Mirja Ojantausta Hämeen kauppakamarista sekä Pauli Uusi-Kilponen Hämeen Sanomista.

Paremmin laajemmalla valikoimalla

Kasvupolun tiukassa kisassa voiton vei kitaravahvistimia ja efektipedaaleja valmistava Mad Professor Amplification Oy, joka on aloittanut kasvutarinansa suoraan kansainvälisiltä markkinoilta. Vuonna 2002 perustetulla yrityksellä on kapea kohdesegmentti, jolle se tarjoaa huippuunsa viritettyjä tuotteita. Jo valmiita näyttöjä omaava yritys tavoittelee kasvua mm. laajentamalla tuotevalikoimaansa. Toimitusjohtaja Harri Koski sai sparrauksesta hyviä vinkkejä tulevaisuuden kasvun rakentamiseen.

”Haluamme pitää kasvutavoitteemme järkevänä ja valmistautua hyvin kasvavaan kysyntään. Uskon, että kasvu syntyy tekemällä asiat paremmin niin jakeluteiden kuin tuotteiden osalta ja se näkyy sitä kautta myös liikevaihdossa. Saimme Kasvupolulla asiantuntijoilta paljon ajattelemisen aihetta. Yrityksen ulkopuolista näkemystä täytyy jatkossa käyttää enemmänkin”, Koski sanoo.

Kunniamaininnan saaneen Sosho Oy:n liiketoiminnan hallintajärjestelmässä yhdistyvät kauppapaikat, sosiaalinen ostaminen sekä data-analyysit. Uudesta ja monipuolisesta näkökulmasta toteuttavien verkkokauppojen markkinapotentiaali on huikea. Toimitusjohtaja Teemu Kinos haluaa viedä yrityksen alan markkinajohtajaksi.

”Tarjoamme pienille ja keskisuurille yrityksille uuden kanavan myyntiin, jonka kautta asiakkaamme voivat myydä tuotteitaan mobiilisti. Seuraavaa kasvusuunta on Iso-Britannia, jonne lähdemme kenkäbrändien kautta hakemaan uutta kasvua. Tiimimme koostuu oman alansa huipuista, jota on vaikea päihittää”, listaa Kinos menestyksen avaimia.

Kinos kiittää asiantuntijoita sparrauksesta.

”Myllärit osasivat kysyä meiltä juuri oikeita kysymyksiä, joita emme itse ole osanneet kysyä. Jokainen tapaaminen on ollut kannattavaa”, Kinos kiittää.

Hämeenlinnan Kasvupolku ja Kasvu Open

Hämeenlinnan Kasvupolku on osa valtakunnallista Kasvu Open –kilpailua. Kasvupolun sparrauksessa olivat Mad Professor Amplificationin ja Soshon lisäksi Domus Classica Oy, Helomedia Oy, Insinööritoimisto HYS Oy, Ionix Oy, Kauppavalmennus Oy, Linctus Oy, Mainostoimisto Precis Oy, Mansikkapuisto Oy, mansiongarage.com, me2we Finland Oy, net-Kirje, Nome Oy ja T:mi Nasty Puppet Promotions. Kasvupolun voittaja ja kunniamaininnan saanut yritys jatkavat suoraan valtakunnallisen Kasvu Open –kilpailun sparraukseen. Kasvu Open huipentuu 22.-23.10. Jyväskylän Paviljongissa.

Hämeenlinnan Kasvupolkua on valtakunnallisten yhteistyökumppaneiden Nordean, Finnveran ja Soneran lisäksi ollut mahdollistamassa Linnan Kehitys Oy, Hämeen kauppakamari ja Hämeen Sanomat.

Lisätietoja:

Kasvu Open –sivusto: www.kasvuopen.fi

Hämeenlinnan Kasvupolku: http://www.kasvuopen.fi/kasvupolut/hameenlinnan-seudun-kasvupolku-2015

Kamux Oy, toimitusjohtaja, Juha Kalliokoski, p. 050 5445538
Linnan Kehitys Oy, Jukka Pettersson, yrityskehittäjä, p. 040 822 5467
Mad Professor Amplification Ltd, Harri Koski, p. 0400 400 011, info@mpamp.com
Sosho Oy, Teemu Kinos, p. 040 168 6658, teemu@sosho.co
Aava & Bang Oy, Pete Okkonen, Kasvupolun fasilitoija, p. 050 346 7002, pete.okkonen@bang.fi

Luonut: Paivi Pulkki | Viimeksi muokattu: 19.08.2015 15:11